Monday, April 14, 2008

Sphageti -the simple one-

my very own 1st sphagetti

Bahan-bahan diperlukan:

1. Mee Sphagetti (prefer the egg sphagetti)- of course la kan
2. Sos Prego (traditional recipe)
3. Mushroom butang ( dicincang)
4. Daging kisar (prefer ayam, beef pun ok gak)
5. Bawang Besar (potong dadu), Bawang putih (cincang halus)
6. Tomato (direbus dan dicincang)


Cara-cara memasak Dayu's Sphagetti:

1. Didihkan air dalam periuk besar then masak/rebus mee sphagetti. Masukkan tomato sekali, bla kulit di dah tercabut, sejuk kan dan cincang tomato tu.
2. Kemudian tumis bawang putih (yang dicincang halus), then masukkan bawang besar. Masak sampai layu. Then masukkan daging ayang kisar.
3. Kemudian masukkan tomato yang dicincang ngan cendawan butang.
4. Kalau suka boleh masukkan sedikit cili giling -org melayu kan suka pedas2 skit-

beginilah rupanya bila dah masukkan semua bahan2 tu

5. Last sekali masukkan lah sos prego tu. Kat supermarket byk jual benda ni.

hah..ni lah sos sphagetti dan mee nye..siap sedia untuk di makan.

5 comments:

kuchalana said...

nyum2.. nampak sedap.. kekekkeke.. salam singgah

Ad Rifza said...

Iyalaa nampak sedap...Semua sedap kalo tgh laparkan..hehe...salam ziarah.

Mak Su said...

spageti2 ni tetap tak masuk ler ke tekak maksu, mcm tak leh geng, maksu suka spageti yg dah dimalaysiankan. sian maksu ek

yun said...

my style xtaruk bwg besar.lebihkan bwg putih.sedap juger

Afif Bin Zainuddin said...

slalu gak wat spaghetti kat hostel..
tp org laki nye spaghetti lg best ckit kot~
Hahaha~
Nway, ur blog recipes is gorgeous..
Bleh suh awek blaja masak kat sini jek~